Kegelisahanku hanya untuk sesaat sahaja…

Thursday, February 10, 2011

Di Sebalik FacebOok


FacebOok atau MukabuKu dah makin jadi kegilaan ramai pelayar internet zaman sekarang.Dari budak kecik sampai la tua bangka semua dah gilakan facebook ni tapi perasan tak ada benda yang korang tak nampak di sebalik facebook ni..

            


1-Kerja,solat,makan,rutin harian yang menjadi tanggungjawab akan tertangguh kerana takut terlepas komen atau kalau di tinggalkan sebentar 'notification' akan penuh.


2-Menjadi diari bergerak dengan membuat 'post' setiap masa.Dapat meluahkan perasaan dan akan mendapat 'comment' atau kritikan daripada sesiapa saja.


3-Dapat memperkenalkan diri dengan mengupdate profile,tak kisah la ia benar atau tidak.Letak gambar ketika berusia 21 tahun walhal hakikatnya dah berusia 88 tahun.


4-Mudah menerima pelbagai penyakit akibat daripada melihat gambar yang tak sepatutnya serta terlihat gambar kapel dengan 'kawan' kononnya.


5-Bagi yang ingin mencari jodoh,yang nak tambah jodoh dan yang hancurkan jodoh..Facebook boleh jadikan punca dan sebab utama.


6-Menjadikan pelayar jarang duduk melepak di kedai kopi,shopping complex dek kerana semuanya berbual melalui 'chatting' sahaja.

*Sumber : Majalah Ujang 15 December 2010

No comments:

Post a Comment